Viikonlopun kuulumiset

Moi,
moneskohan kerta mahtaa olla kun kirjottelen tänne, että ihana viikonloppu taas (melkeen jo) takana?<3 Perjantai-illan vietin Suomi – Ruotsi -matsia katellen, joten nukkumaanmeno venähti 1am tienoille. Ei siinä mitään, mutta lauantaina oli herätyskello taas soimassa klo 5am...

Lähdin kuuden jälkeen kävelemään bussipysäkille. Kuljin normaalisti jalkakäytävää pitkin unihiekat silmissäni, ja yhtäkkiä osuin johonkin tahmeaan. Olin kävellyt päin hämähäkinseittiä, ja kohtuu iso kaveri hyppäs osittain hajonneesta verkostaan mua kohti! Onnekseni huomasin sen ajoissa, ja juoksin pakoon! Sinne jäi hämis kipittämään jonnekin mun taakse. Tosin en tiedä kuinka niukasti sen voitin koska en todellakaan uskaltanut tsekkailla selkäni taa!! Hah, oon itse Steve Irwinin veroinen kun pääsen täältä takas :D (Tai toivottavasti en, koska vaikka hämähäkit alkaa tulla tutuiksi eikä Suomessa enää ehkä pelota ainakaan yhtä paljoa, niin käärmeitä ja haita mä edelleen oon onnistunut täällä välttämään. Ja toivottavasti onnistun siinä jatkossakin!)

Tapasin kaksi muuta au pairia Strathpinen juna-asemalla, josta jatkettiin autolla kohti Noosaa. Mentiin ensin aamukahveille the Bohemian nimiseen paikkaan, ja suosittelen tätä erittäin lämpimästi kaikille Noosaan matkaaville! Kahvila-ravintolassa tavattiin vielä kolme muuta aupparia, jotka olivat tulleet toisella autolla paikan päälle. Meitä oli siis mun lisäksi yksi tanskalainen, yksi belgialainen ja kolme saksalaista (joka tukee kovasti mun teoriaa siitä että joka toinen au pair täällä on saksalainen!)

I must say, I'm such a rebel for disobeying this every single time

Jatkettiin kahvien jälkeen Noosan markkinoille. Olin kuullut markkinoista paljon jo entuudestaan, mutta en osannut odottaa niin isoa aluetta ja väkimäärää!

Terkkui Elmolle!

Bodypainting


Digeridoos

Tästä kaupasta oisin oikeesti voinut ostaa jokaikisen jutun... If only I had a beach house...

Mmm... Pakara caramalised balsamic kuulostaa kyl tosi houkuttelevalta!

Mun tuurilla sitten alkoikin satamaan... Päätettiin silti suunnata rannalle, ja syödä myöhäinen lounas matkan varrella. Sää muuttui ihan hassuksi, sillä vuorotellen paistoi aurinko ja vuorotellen satoi! Oltiin pari tuntia biitsillä, ja sitten suunnattiin Noosan kaupoille. Kotimatkalla nukahdin autoon, ja hyvä niin, koska otti aivan suunnattomasti päähän tanskalaisen kuskimme musiikkivalinnat! Kuunneltiin mm. mun kaikkien aikojen inhokkia Miley Cyrusta varmaan kokonaisen levyn verran, ja teki mieli laittaa kuulokkeet korville ja omat musat soimaan! Päätin kuitenkin olla kohtelias ja nukahtaa sen sijaan :Dd

Welcome to the paradise!



Another beach selfie

Skidisti tota hiekkaa jaloissa vielä siinäkin vaiheessa kun käveltiin kaupossa :D

Kun astuin kotimatkani viimeisen välin bussista ulos sain Josephilta puhelun, jossa mulle ilmoitettiin, että mut napataan matkalta kyytiin ja lähdetään ulos syömään pitkästä aikaa. Siinä sitten suolaa hiuksissani, hiekkaa varpaissani ja lyhyissä shortseissani toivoin, että kyseessä ei olisi mikään kovin hieno paikka. Onneksi vain kotoisa vietnamilainen ravintola, jossa on aivan upea ruoka!

Klo 2am soi taas herätyskello pronssimatsin takia. Päätin univeloissani, että saa olla ensimmäinen matsi jota en katso livenä! Jatkoin unia, ja nukuinkin melkein kellon ympäri! Aamulla aloitin katsomaan matsia aamupalaa syödessäni, ja ai että<3 Täytyy jopa myöntää, että poikien saadessa mitalit kaulaansa tirautin muutamat kyyneleet. Oon aika tunteellinen (hyvässä ja pahassa), mutta tää oli mullekin jo vähän uutta... Ehkä se on joku pieni koti-ikävä jossain takaraivossa joka sai ton aikaan? Tai en tiedä, koska rehellisesti en koe että mulla ois koti-ikävä. Joku suomalaisuuden ylpeys kuitenkin sen aiheutti, että aloitin tänään aamuni itkien ja nauraen samaan aikaan :Dd

Yhden hengen kisastudio. Oon nukkunut mun Leijona-paidalla nyt joka yö olympialätkän aikana haha :D

Tällä viikolla on myös treenit luistanut hyvin, ja oon rikkonut omat ennätykseni esim. penkissä, etukyykky-vauhtipunnerrusyhdistelmässä, parissa aikaa vastaan tehtävissä jutuissa ja tänään myös maastavedoissa! Mavesta nousee jo reippaasti enemmän kun oma paino :)

Nyt täytyy pikku hiljaa sulkea konetta, sillä meille on tulossa illallisvieraita! Take care xx

Kommentit

  1. 'Vähän kummallinen sää' haha tääl on tollasta joka ikinen päivä melkeenpä haha. Onnea ennätysten rikkomisesta xx :) aika vakuuttavaa toimintaa!! Meitsille on haaste saada ees normipunnerruksii tehtyy haha

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kyl täälläkin usein sataa, mutta tommonen vuorottelu, että puolen tunnin välein paistaa oikein kunnolla arska ja sit yhtäkkiä sataa kaatamalla ei oo ihan normaalia :D thank you sweetie! Ja kärsivällisyys on avain, emmäkää saanu vuos takaperin yhtään mitään verrattuna tähän päivään. Vuoden päästä säki kesytät rautaa ku vanha tekijä ;)

      Poista
  2. Mun unelma löhteä australiaan valmistumisen jälkeen �� joskus mä vielä toteutan sen. Ootko siis aupairina vai mitä? Ja tiiätkö onko sielt vaikee saada suomalaistytön töitä?:D jakui hyvä kielitaito sul oli ku sinne lähit? Hah kyselenn. Ja muutenki jos jaksat kertoo jotai yleistä vaan sinne lähöst tai siel olemisest. Aaa mä tääl iha haltioissaan. Oon niin kateellinen ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näitä au pairin hommia ainakin löytyy ihan hyvin, sitten on tietty jotain backpackerseille suunnattuja duuneja, joita voi kans hakea. Ja farmeilta saa duunia ilmeisen helposti jos haluaa asustella outbackissa (eli aussien landella) :) Kielitaidostakin oon maininnut aikasemmissa postauksissa jo, mutta siis mun enkku on ollut aina aika hyvä, mutta on mulla täällä kavereita jotka ei oikeesti osaa puhua ollenkaan, mutta ihan hyvin ne tuntuu täällä pärjäilevän! Ja täällähän se enkku kehittyy kun sitä koko ajan kuulee ja joutuu puhumaan :)

      Tosiaan tänne lähdöstä ja täällä olemisesta löydät ihan omia postauksiaan, joten tutkipas tuolta sivusta vanhoja blogikirjotuksia jos kiinnostaa (esim täältä, täältä ja täältä löytyy lisää infoa) Ens vuonna mä oon sit sulle kateellinen kun pääset tänne ja mä jumitan Suomen kylmässä... :D

      Poista
  3. Täällä kans toinen kateellinen :D Mielessäni olis samat suunnitelmat kuin edellisellä anolla.pari kysymystä olis: onko siellä aina niin tukahduttavan kuumat ilmat? Onko uimarannoilla jotain hainesto verkkoaja tai jotain muuta? Onko siellä kallista? Onko aussien aksenttia vaikea ymmärtää? Löytääkö helposti muita au paireja alueelta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei todellakaan oo aina tukahduttavan kuuma! Tai siis Queenslandissa on ympäri vuoden "kesä", mutta Suomen kesän aikaan, kun täällä on talvi, lämpötilat ovat samoissa lukemissa kuin Suomessa. Eli lämpötilat ovat hieman yli 20 asteen. Mutta esim Melbournessa on talvisin välillä vain 10 astetta, eli ei todellakaan tukalan kuuma! Ja onhan täällä jopa kolme paikkaa, joissa saadaan lunta vuosittain!

      Uimarannoilla on haiverkot, mutta to be honest with you, ne ei estä haita pääsemästä rannoille. Verkoilla työskentelevät jeesaa kuulemma eniten niitä haita pääsemään verkkojen sisäpuolelta takaisin ulos! Itse pelkään hysteerisesti haita, mutta täällä on vaan pakko ottaa se riski ja mennä uimaan, sillä biitsit on ihan mielettömän upeita! Ja hei, lohduttautun sillä tiedolla, että kookospähkinät tappaa vuosittain enemmän ihmisiä kuin hait!

      Joo kuten oon aikasemmin kirjotellut, niin täällä on kyllä aikamoisen kallista... Jotkut asiat on halvempia (ekana tulee mieleen elektroniikka, konsertti- ja festariliput ja autot :D), jotkut taas monta kertaa kalliimpia (esim. kana, julkinen liikenne, puhelinliittymät)

      Ei oo mun mielestä, mutta sit taas monet kokee sen tosi vaikeeksi aluks... En tiedä, kait se on aika henkilökohtaista! Ausseilla on kyllä tosi paljon slangisanoja ja sanontoja, joita ei kuule jenkkienkussa, joten niiden kanssa voi olla haasteita aluksi jos ei ole jotakuta tulkkaamassa :)

      Se vähän riippuu siitä missä päin ausseja asustelee! Brissyssä ja muissa miljoonakaupungeissa au pairejakin on niin paljon, että aupparikaverien löytäminen on tosi helppoa! Meillä on useampikin au pair ryhmä facebookissa, ja sieltä löytää aika helposti samanhenkisiä kavereita ja kaikkea yhteistä tekemistä :) Toisaalta Byron Bayssa asuva au pair-kaverini valittelee usein miten lähellä ei asu kuin 2 muuta aupparia, ja elämä on vähän yksinäistä...

      Poista

Lähetä kommentti