Byron Bay

Huomentaa!
Brisbanessa tänään harmaata ja kylmää. No onneksi tälle päivälle ei muutenkaan ollut mitään sen kummempia aurinkosuunnitelmia. Kohta täytyy kerätä itsensä ja suunnitella tämän viikon ruokailut, käydä kaupassa ja apteekissa, pestä pyykkiä ja mennä salille. Maanantait menee aina enemmän tai vähemmän asioiden hoitamisessa viikonlopun jäljiltä...

Tämän aamun aikaansaamattomuus (yleensä tässä vaiheessa maanantaita eka treeni jo menossa tai kauppareissu tehtynä) johtuu varmasti viikonloppuisen Byron Bayn reissun rankkuudesta hah.

Tavattiin siis pe aamupäivästä A:n kanssa Roma Streetin Transit Centressä, josta hypättiin bussiin. Matkaa Byron Bayhin Brisbanesta on 160km ja aikaa siihen kului 3h. Koska Byron Bay sijaitsee New South Walesissa, aikaeroa oli tunnin verran. Tuntui kuin olisi matkustanut ulkomaille, sillä kohteessa meininkikin oli aivan eri. Byron Bayta oltiin kuvailtu hippikaupungiksi useammaltakin taholta, mutta (jälleen kerran) ei kuvausta voinut täysin ymmärtää ennen kuin pääsi itse kaupungin näkemään ja kokemaan!

Bussi jätti meidät aivan hotellimme viereen. Tai oikeastaan perillä huomasimme, ettei kyseessä ollut hotelli, vaan oma pieni mökki :) Sen sijainti oli todella hyvä, sillä vaikka emme olleetkaan aivan rannassa, kävelymatkaa keskustaan oli kolmisen minuuttia. Ja keskustasta kävelee rantaan melkein samassa ajassa eli not too bad!

Jätettiin kamat hotlaan ja lähdettiin metsästämään illallismestaa. Päädyttiin hampurilaiskojuun, josta onnekseni sai myös ihanaa kanasalaattia! Siitä jatkettiin kauppaan ostamaan aamiastarvikkeet. Sitten käppäiltiin tsekkailemaan upeista upein Byron Bayn Main Beach ja hengailtiin hetki rannassa auringonlaskusta nauttien. Jatkettiin vielä syömään frozen yoghurtit jälkkäriksi. Illalla katseltiin tv:stä American Idolsia, Sinkkuelämää ja muuta yhtä sivistävää ennen kuin alettiin nukkumaan.

Lauantaiaamuna vedettiin Niket jalkaan ja lähdettiin aamulenkille. Tarkoituksena oli kävellä koko matka Byron Bayn majakalle, mutta kääntyessämme jostakin risteyksestä harhaan päätimme palata noin tunnin reippailun jälkeen rantaa pitkin takaisin hotellille. Byron Bayn ranta on ehkä yksi kauneimmista koskaan.

Kajakit matkalla mikämikä-maahan

Todella moni tuntui majoittuvan tähän tapaan Byronilla :D

Majakalle vievä reitti

Näin aikaisin aamulla oli vielä pilvistä -yhteentoista mennessä aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta

Mikämikä-maa ja SUPper

Mäkin ehkä tarttisin tommosen surffikypärän :D

Hotellilla biksut päälle, aurinkorasvaa iholle ja rantsuun! Poistuttiin valkoiselta hiekalta makoilemasta vain lyhyiksi hetkiksi pulahtamaan kirkkaan turkoosiin mereen. Byron Bayssa aallot ja virtaukset ovat mielettömän voimakkaita verrattuna esim. Gold Coastiin. Toisaalta tuntuu ettei paikka ole ehkä muutenkaan ideaalein lapsiperheille, vaan enemmänkin backpackersien ja nuorison suosima mesta ;)

Not bad at all

Lähdettiin biitsiltä ja käytiin hakemassa sushia myöhäiseksi lounaaksi. Omnom. Päätettiin nukkua lyhyet päikkärit molempien ollessa väsyneitä lyhyiksi jääneiden yöunien jälkeen (koska päätettiin illalla jossain hepuleissa laittaa herätyskello soimaan 6.30). Heräsin välikuolemastani siihen, että viinipullo poksahti auki. A päätti aloittaa juhlimisen, joten unihiekkojen pudottua silmistäni päätin itsekin avata valkkarin. Olin käynyt jo pitkään sisäistä kamppailua siitä, pysynkö selvinpäin koko viikonlopun, mutta Byron Bayn kuuluisan yöelämän kokeminen vei lopulta voiton.

Laittauduttiin ja lähdettiin ihanaan The Balconyyn syömään tapaksia, sekä juomaan mansikkamargaritat. Ravintola on varmaankin yksi Byron Bayn kalleimmista, mutta koska tarkoituksena oli juhlistaa molempien synttäreitä, päätettiin että tänään ei välitetä. Ja oi että, hyvä ettei välitetty, sillä ruoka (ja ne margaritat) oli täydellisyyttä!

Bilefiiliksissä haha?

Mun kaunotar ja meijän romanttinen synttäri-illallinen

Kyllä teitäkin hymyilyttäis tommosen margaritan kanssa!

Balconysta lähdettiin etsimään Woody's Surf Shack nimistä klubia, sillä aiemmin päivällä makoillessamme rannalla oltiin saatu rannekkeet, joilla pääsi ilmaiseksi sisään ennen 11pm. Noh, vaikka lähdimme hyvissä ajoin etsimään kyseistä mestaa olimme perillä vasta vähän jälkeen 11. Ihana naisportsari päästi meidät kuitenkin ilmaiseksi sisään kaikesta huolimatta.

Klubi oli aika pieni, mutta täynnä porukkaa! Tanssittiin ja juotiin muutamat drinksut. Jossain vaiheessa iltaa tutustuttiin pieneen porukkaan, joiden mukana lähdettiin isommalle klubille. Cheeky Monkey's oli vieläkin täydempi ja meininki oli mahtava! Oli kyllä tosi hyvä ilta!

Bailattiin pilkkuun asti ja sitten päätettiin lähteä rantaan hetkeksi. Käytiin yöuinnilla, vaikka kovasti yritin vastustella haiden pelossa. Ei tietoa kuinka monen uuden tuttavuuden ja monenko tunnin jälkeen päätettiin, että aika palata hotellille. Kello kuuden pintaan aamusta painettiin päät tyynyyn...

Herätys aamu ysin jälkeen ja ohjelmassa raivopakkaus ja -siivous. Huoneen luovutus oli nimittäin klo 10. Jätettiin isoimmat laukut hotellille ja suunnattiin aamupalalle rantaan Fish Head's kahvilaan.

How to cure a hangover

Sitten kummallekin iski väsymys ja heikotus, joten mentiin makaamaan rannalle nurmikkopedille. En tiedä A:sta, mutta itse ainakin nukuin siinä ainakin tunnin verran syvää unta :D

Haettiin taas frozen yoghurtit ja istuskeltiin siinä edessä suunnitellen loppupäivän ohjelmaa -oltiin ostettu liput vasta 6pm lähtevään bussiin, sillä säätiedotus oli lupaillut aurinkoa vallinneen pilvisyyden sijasta. Lisäksi ohjelmassa olisi ollut sunnuntaille surffausta ja se majakkapatikointi, mutta väsymys (lue: darra) vei voiton...

How to cure a hangover part II

Päätettiin ottaa vastaan hotellin vastaanotosta saamamme tarjous viettää päivää hotellin alueella. Käppäiltiin siis takaisin hotlalle ja mentiin makoilemaan uima-altaalle loppupäiväksi. Aurinkotuolissa oli taas hyvä nukkua!

Illan tullessa lähdettiin ostamaan kaupasta evästä, ja syötiin niitä bussiasemalla. Kotimatka Brisbaneen kesti taas saman 3h, ja suurin osa ajasta kului nukkuen -erittäin aktiivinen päivä siis takana!

Kaikin puolin hauska reissu, ja suunnittelenkin päässäni Byron Bayhin muuttoa au paireiluni jälkeen. Nimittäin jos lopetan duunini maaliskuussa, huhtikuun pläänit ovat toistaiseksi aivan avoinna. Toukokuussa paras kaverini lentää tänne vajaaksi kolmeksi viikoksi, joten silloin on palattava Brisbaneen... Jos Byronista löytyisi huhtikuuksi duunia ja kohtuuhintainen majoitus, voisin muuttaa sinne rantapummiksi! Byronissa oli muuten aivan älyttömän paljon ruotsalaisia, ja myös suomalaisia nuoria tuli vastaan tositosi paljon! Muutenkin turisteja oli paljon enemmän kuin Brissyssä, ja melkein kaikki duunipaikatkin oli ulkomaalaisten taskuissa. Eli tsäänssit tulla palkatuksi jonnekin vaikuttais aikamoisen hyviltä ;)

Tulipas vähän kuvaoksennus tästä postauksesta, mutta helpompi oli lätkästä noi tähän messiin kun yrittää selittää missä sitä on oikein tultu lomailtua :) Mä koitan nyt vähän tsempata ja lähteä tosiaan hoitamaan noita asioita ennen kun kello jo lyö kolme ja aika hakea pojat koulusta. Ihanaa viikon alkua! xx