Australia opettaa

Iiks, perjantaina tulee täyteen jo puoli vuotta täällä asustelua! Tähän liittyen ajattelinkin kirjoitella asioista, joita olen täällä ollessani oppinut.

1. En pelkää enää pienenpieniä hämähäkkejä. Tai no, en edelleenkään pidä niistä, mutta kuten sanottu, en enää itke pikkuriikkisen hämiksen nähdessäni! (Pikkuhämppis tarkoittaa tässä siis niitä, jotka Suomenkin mittakaavassa ovat pieniä... But that's something, right? ;) )
2. Tiedostan itsessäni tiettyjä negatiivisia piirteitä, joista pyrin pääsemään eroon lähitulevaisuudessa.

3. Suhteellisen lyhyessä ajassa voi oppia rakastamaan aiemmin täysin tuntemattomia ihmisiä koko sydämensä pohjasta.

4. Edes kaikki aussimiehet eivät ole hyvännäköisiä. Mutta suurin osa on eli tänne vaan! ;)

5. Sade voi tehdä internetistä hitaan!

6. En haluu omia lapsia seuraavaan 50-150 vuoteen.

7. Ehkä oon myös onnistunut vähän kehittämään englannin kielen taitojani. Ainakin aussislangia tarttunut jonkun verran!
8. Syksyä ja talvea voi oikeesti ikävöidä!!!

9. Korealainen ruoka on super hyvää.

10. Pojat – ja poikien leikit – on tosi erilaisia tyttöihin verrattuna.

11. Kaikki suomalaiset on sinisilmäisiä blondeja. Piste. Ei auta vaikka yrittää kertoa, että suomalaisten yleisin hiusten väri on itseasiassa ruskea...

12. Liian kuuma keli on oikeasti mahdollinen! (Tosin nyt en taas oo varma että onko sittenkään, mutta näin oon ilmeisesti joskus huomioinut :D)

13. On peli nimeltä Minecraft. Siellä on paikka nimeltä L.A. ja serveri nimeltä Hunger Games. Jos joku varastaa tavarasi, pitää huutaa ja kovaa! Siellä sulla voi olla aseita (esim. kirves ja miekka), ja siellä voi louhia ja rakentaa (mine and craft -> Minecraft!).

14. On ok hymyillä ja jopa jutella ventovieraille haha! Tosin mä taidan olla harrastanut tota aikalailla koko ikäni vähän päivästä riippuen?

15. Kohteliaisuudet pitää ottaa vastaan kiittäen, eikä kieltää niitä! (Tätä työstän edelleen...)
16. Suomalaiset ruokailutottumukset on oikeesti aika hiton terveellisiä! Tai siis, ainakin meillä on valittavana terveellisiä vaihtoehtoja, eri asia mitä kukakin sitten valitsee ja syö. Esim. Suomessa salaatti on salaattia, eikä majoneesi-kastike-ketsuppimömmöjä kuten täällä...
17. Aussit tunnetaan alkoholin kittaajina ja bissen suurkuluttajina ympäri maailmaa. HAH, ei tää meininki täällä oo mitään verrattuna Suomeen (ja hyvä niin :D)!

18. Voisin oikeesti elää ja asua ulkomailla vaikka lopun ikäni. Siis jos vain tarpeeksi usein pääsisin näkemään perhettä ja kavereita!

19. Stereotypiat pohjoismaalaisten vapaamielisyydestä, suvaitsevaisuudesta ja itsenäisestä elämäntyylistä ovat oikeasti täyttä totta! Täällä lapset ovat täysin uusavuttomia, erilaisuus on usein pahasta ja meitä skandinaaveja ihaillaan rohkeina ja liberaaleina. Hah, if you say so!

20. Tarvitsen "yksinäisiä" jaksoja elämääni! Tai siis täällä mulla on ollut aikaa vaan olla yksin jos on tuntunut siltä, ja rakastan sitä! Suomessakin mulla on ollut noita kausia, jolloin en haluaisin poistua himasta muuten kuin salille ja ehkä duuniin...
21. Terveelliset elämäntavat eivät ole itsestäänselvyys kaikille.

22. Jokainen on oman onnensa seppä. Oikeesti, oot itse pitkälti vastuussa siitä ootko onnellinen vai et!
23. Edelliseen kohtaan lisäyksenä: on huomattavasti helpompaa olla onnellinen kun aurinko paistaa ja iho on ruskettunut<3

24. Osaan myös surffauksen alkeet!

25. Aamut voi olla ihania.
26. Oon siunattu! Oon kiitollinen siitä, että oon saanut tilaisuuden päästä näin upeaan, kauniiseen maahan ja kokea sen pintaa syvemmältä pääsemällä sisään tähän kulttuuriin. Oon myös kiitollinen mun maailman ihanimmasta perheestä, joka jaksaa kuunnella mun kiukuttelut skypessä ja puhelimessa näin maapallon toiselta puoleltakin! Oon myös onnellinen, koska mulla on mahtavia kavereita, jotka ainakin toisinaan muistaa mun olemassaolon, vaikka aikamoisen kauas päätinkin lähteä!

Kuvat: Weheartit

Kommentit

  1. Löysin sun blogin vähän aikaa sitten, ja oon lueskellut tätä aika aktiivisesti siitä lähtien. Elät 100% mun unelmaa! Toivon, että onnistuisin löytämään itselleni myös perheen Ausseista, ISOSTA KAUPUNGISTA, mutta tällä hetkellä ei tunnu ainakaan oikeen tärppäävän.. Mutta joo, halusin vaan sanoo, että tää sun blogi on tosi ihana ilon ja innostuksen lähde! :) Terkkuja Suomesta haha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana kuulla :) Kyllä sulle perhe löytyy kun jatkat vaan sinnikkäästi ettimistä! Takasin terkkuja!

      Poista
  2. Kuinka hyvin osasit englantia sinne lähtiessä?:D Itse oon tulossa juurikin Brisbanen suunnalle kesäkuun lopussa, ainut asia mikä jännittää on oma kielitaito.. :D Osaan siis tottakai englantia, kerta olen selvinnyt siitä lukiossakin mutta silti kun sitä ei ole tarvinnut nyt käyttää yms.. PS. Erittäin mielenkiintonen ja kiva blogi, sait lukijan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Mä osasin kyllä aika hyvin, koska oon matkustellut suht paljon ikäisekseni :) lukiossa mun englannin numerot oli kaikkea 8-10 väliltä. Mutta kuten oon joissain aikaisemmissa kommenteissa sanonut, niin on mulla täällä kyllä aika paljon sellaisiakin kavereita, joiden englanti on todella heikkoakin. Mutta ainoa tapa jolla sitä voi parantaa on kielen puhuminen ;) eli rohkeasti vaan enkunkielisiä keskusteluja käymään! Ei kukaan täällä oleta juuri saapuneen puhuvan täydellistä englantia ja täysin ilman aksenttia – se tulee sitten ajan kanssa (jos tulee)! Kiitos paljon ja tervetuloa mukaan! :)

      Poista

Lähetä kommentti