Dragon's Back

Kävin tänään patikoimassa ekaa kertaa Hongkongissa. Lähdettiin aamulla kolmen saksalaisen, yhden sveitsiläisen ja yhden tavallaan paikallisen kanssa bussilla kohti Dragon's Back -nimistä patikointireittiä Hong Kong Islandilla.

Jo ennen huippua löytyi upeita kuvauspaikkoja aivan mielettömillä näkymillä.

Meille sattui mukava patikointikeli, sillä lämpötila oli 20 asteen paremmalla puolella, mutta aurinko ei paistanut liian kuumasti. Pieni pilvisyys teki tarpomisesta mukavaa.

Vitsi mä tykkään näistä tyypeistä.

Polarin mukaan reitin pituus oli hieman alle kuusi kilometriä ja aikaa meni useiden valokuvaustaukojen kanssa noin kaksi tuntia. Reitillä pärjäsi hyvin tavallisilla lenkkareilla, vaikka osalla porukastamme oli kunnon vaelluskengät jalassa. Reitillä oli ajoittain hyvin liukasta irtohiekan takia, joten sateen jälkeen tuolla tarvitsee luultavasti pitävämmät kengät.

Reitin nimi on Dragon's Back, koska se muistuttaa lohikäärmeen selkää.

Polut olivat koko ajan selkeitä, joten reitiltä ei voinut eksyä.

Pienet kuvaustauot kivellä istuskellen laskivat mukavasti sykettä pitkien portaiden jälkeen.

Tammikuisena lauantaina vuorella ei ollut liikaa ruuhkaa.

Fifty shades of green.

Kun pääsimme vihdoin huipulle, ihastelimme upeiden maisemien lisäksi varjoliitäjiä, jotka keikkuivat makuupussien näköisissä istuimissaan vuoren päällä.

Varjoliitäjät pysyivät melkein paikoillaan kovissakin tuulenpuuskissa.

Näkymät olivat kaiken kapuamisen arvoisia.

Ylhäällä tuli hetken aikaa jopa hieman kylmä kovan tuulen ja taivalle ilmestyneen pilvipeitteen vuoksi.

Alas päästyämme napattiin bussi läheiseen Stanleyn kylään. Mukana ollut paikallinen koulukaverimme oli opiskellut aiemmin siellä, ja näytti meille esimerkiksi toisen maailmansodan merkittäviä paikkoja. Kävimme myös syömässä tacoja. Vaikka aasialainen ruoka on herkkua, on kiva välillä syödä vähän muutakin kuin riisiä ja nuudeleita.

Stanley on tosi nätti rantakylä, joka on turistien ja Hongkongissa asuvien länsimaalaisten suosiossa.

Stanleyyn täytyy ehkä palata kun biitsikelit saapuvat Hongkongiin.

Vaikka matkalle mahdollisesti osuvat käärmeet, hämähäkit ja muut öttiäiset aluksi jännittivät, olen iloinen että lähdin vaellukselle mukaan. Aion lähteä kokeilemaan jotain toista reittiä heti kun siihen tulee tilaisuus. Siitäkin huolimatta, että yksi ihan pieni hämähäkki tänään nähtiin.

Näkee kai naamastakin, että oli ihan mieluista puuhaa.