Synttärit maailman korkeimmassa hotellissa

Mulla oli 25-vuotissynttärit viime viikon maanantaina. Samana päivänä oli Maijan vika ilta Aasiassa ja päätettiin juhlistaa näitä varaamalla huone maailman korkeimmasta hotellista, Hongkongin Ritz-Carltonista. Rakennus on Hongkongin korkein ja koko maailman 12. korkein rakennus.

Laskeuduttiin Singaporesta Hongkongiin sunnuntai-iltana ja tultiin suoraan lentokentältä hotellille. Otettiin ICC-rakennuksen alakerrasta hissi 103. kerrokseen, jossa Ritz-Carltonin respa sijaitsee. Vastaanotossa meitä palvellut mies kertoi, että mun synttäreiden kunniaksi saatiin parempi huone ja meille on luvassa ilmaiset drinkit maailman korkeimmassa kattobaarissa Ozonessa, joka on rakennuksen ylimmässä kerroksessa.

Huoneessa meitä odotti suklaakakku ja synttärikoristelut. Syötiin kakku ja lähdettiin päivälliselle lähistölle. Ihan parasta, miten aikuisena voi syödä eka jälkkärin, jos haluaa.

Illalla laittauduttiin ja jatkettiin vielä Ozoneen, sillä pakkohan paikka oli käydä tsekkaamassa. Näkymät olivat huikeat. Kun laitoimme toiset juomamme huoneen piikkiin ja henkilökunta kuuli, että olemme hotellin asukkaita, saimme eteemme ilmaiset samppanjat, pähkinöitä, oliiveja ja vaahtokarkkeja. Kelpasi täyttää 25, kun meitä kohdeltiin kuin prinsessoja.

Kävin illalla vielä kylvyssä katsomassa uutiset, koska harvemmin sellainen on mahdollista.

Aamulla kävimme valtavalla buffet-aamiaisella. Rakastan aamupaloja ja etenkin noilla näkymillä aamupalaa ois voinut syödä mun puolesta vaikka koko loppupäivän.

Aamupalan jälkeen vaihdettiin uikkarit päälle ja suunnattiin vielä maailman korkeimpaan uima-altaaseen, koska sekin löytyy tietty samasta hotellista. Ei ollut näkymissä valittamista sieltäkään.

Tunnin pulikoinnin jälkeen kirjauduttiin ulos Ritz-Carltonista ja jätettiin Singaporen kamat vielä säilytykseen sinne. Ehdin hävittää mun lompakon ennen kun päästiin metroasemaa pidemmälle, mutta onneksi se oli tippunut hotellin eteen ja henkilökunta oli löytänyt sen.

Tämän mun aiheuttaman pienen ohjelmanumeron jälkeen mentiin vielä matkustamaan maailman pisimmillä liukuportailla, koska kaikki ennätykset on hyvä mahduttaa yhteen vuorokauteen. Käytiin syömässä lounaaksi thaimaalaista ja jälkkäriksi haettiin hongkongilaiset egg tartsit (onks se suomeksi sitten munatorttu). Vierailtiin myös temppelissä ja käytiin metrolla Mongkokin alueella ennen kun Maija lähti myöhään illalla lentokentälle päin.

Hassua, miten nopeasti aika on täällä mennyt. Oon ollut tästä viiden kuukauden reissusta jo yli kuukauden täällä! Mun perhe on tulossa moikkaamaan mua tänne jo tällä viikolla, eikä siitä oo kun pari viikkoa ja täällä on taas vierailija Suomesta.