Perhe Hongkongin visiitillä

Mun perhe lensi tänne mua moikkailemaan pikkusiskojeni hiihtoloman ajaksi. Mä skippasin koulun kahta luentoa lukuunottamatta koko viikolta, jotta ehdittiin tehdä kaikkea kivaa sillä aikaa, kun perhe täällä Hongkongissa viihtyi.

Isi, äiti ja siskot ihan turisteina Peninsulan edessä.

Äiti, isi ja mun pikkusiskot saapuivat tänne aikaisin sunnuntaiaamuna. Mun oli tarkoitus olla vastassa lentokentällä, mutta samperi soikoon niiden lento olikin ajoissa ja ne odotti lopulta mua, kun mun bussi seisoi aamuruuhkassa. Syötiin breku kentällä, vaihdettiin kuulumisia ja hypättiin taksiin. Hongkong on muuten yksi harvoista kaupungeista, joissa koko meidän perhe mahtuu yhteen taksiin. Täällä osa takseista on rekisteröity kuudelle hengelle, joten meidän viisihenkinen poppoo mahtuu kyytiin.

Kun päästiin hotellille, Manna ja Mette simahtivat samantien sängylle.

Perheeni ollessa täällä Honkkarissa käytiin muun muassa Avenue of Starsilla sekä päivä- että yöaikaan. Ihmeteltiin vastapäätä häämöttävää Hong Kong Islandin siluettia ja katsottiin maailman suurin jokailtainen valoshow, Symphony of Lights.

Avenue of Starsin varrella on siis Hollywood Walk of Famen tapaan elokuvatähtien nimiä maahan piirrettyjen tähtien sisällä. Avenue of Starsin yli sadasta nimestä suurin osa on mulle täysin vieraita, sillä hongkonglaisia leffoja on tullut katsottua harmillisen vähän. Joukossa on kuitenkin myös muutama iso nimi, kuten Bruce Lee, jolla on myös oma patsas reitin varrella.




Käytiin myös ihmettelemässä maailman pisimpiä ulkoliukuportaita, jotka tosin on nyt remontin vuoksi osin suljettu. Mid-levels -liukuportaita ympäröivällä alueella on paljon kauneushoitoloita, ravintoloita ja mageita graffiteja, joita innostuin kuvailemaan.





Suurin osa siitä ajasta meni kaupungilla kävellen ja syöden, eli mulla oli aivan kissanpäivät. Jonkun verran myös shoppailtiin, koska sunnuntaina ja maanantaina oli tosi sateista ja piti keksiä puuhailtavaa sisällä.

Oon oppinut kymmenillä Aasian reissuillani, että parhaat ruoat tällä mantereella löytyy yleensä paikoista, joissa on muovituolit ja paljon paikallisia. Niin myös tällä kertaa. Parhaat pöperöt löydettiin Temple Streetin yömarkkinoiden kupeesta löytyneestä ravintolasta. Ruoka oli niin hyvää, että käytiin samassa ravintolassa kaksi kertaa näiden parin päivän aikana.



Noi ravut valkosipulissa (vasen yläkulma) oli niin hyviä!
Paikallinen herkku, egg waffle, jonka äiti tilas vahingossa jättiläisversiona ja joka tarjoiltiin kaikilla herkuilla.

Mun perhe oli Hongkongissa vaan kolme ja puoli päivää, koska kaikki on käynyt täällä jo monta kertaa aiemmin. Loppuviikko vietettiin Thaimaan rannoilla löhöillen. Mä tulin takaisin Hongkongiin maanantaina, koska mun piti pitää esitelmä. Isi ja Manna lensivät eilen takaisin Suomeen. Muutaman sattuman vuoksi äiti ja Mette lentävät vielä tänään illalla tänne Hongkongiin, ja saan viettää koko huomisen vapaapäivän niiden kanssa. Jee!

Kirjoittelen tällä viikolla vielä Disneyland-päivästä oman postauksensa, koska sieltä on niin paljon kuvia, etten halua laittaa niitä tähän samaan. Myöhemmin tulossa myös postaus (siinäkin varmaan lähinnä kuvia) Phuketin reissusta.

Jos muuten kiinnostaa uudet postaukset, tuolta blogin yläreunasta tilaa-nappulaa painamalla on mahdollista saada ilmoitus sähköpostiin aina, kun julkaisen uuden tekstin täällä. Mahdollisia postaustoiveita saa jättää vaikka kommentteihin, sosiaalisessa mediassa tai postikortilla. Kämppäesittelyä on toivottu paljon (jopa kaksi eri ihmistä pyytänyt sitä!), joten sellaisen ajattelin väsätä kunhan ehdin.

Nyt painan julkaise-nappulaa ilman oikolukemista, sillä aamupäivän luento kutsuu ja mulla on vielä hampaatkin harjaamatta. Tsaukkidau! ❤️

Kommentit