Terveellisiä herkkuja

Oikein sellaista marsipaanitäytetyn laskiaispullan tuoksuista syysaamua kaikille (niin kuin Kontiovaara sanois)!

Tai mulla ainakin oli hyvä aamu! Heräsin nimittäin vastapaistettujen pannukakkujen tuoksuun, ja kun nousin sängystä ja raahauduin keittiöön, mun eteen kannettiin valtava lautasellinen pannareita ja toivotettiin pikaista paranemista! <3 Sitten Ethan ja mun host daddy lähti kirkkoon, ja me Benjin kanssa jäätiin sairastelemaan kotiin. Oon nimittäin onnistunut tartuttamaan Benji-raukankin mun flunssapöpöön... Asiat vois toisaalta olla huonomminkin; kateltiin Itse Ilkimys 2 ja juotiin kuumaa teetä sitruunalla ja hunajalla!

Eilen mun ei oikeen tehnyt mieli syödä mitään lounaaksi, joten kokkailin ainoan asian jota mun teki mieli, eli proteiinipannareita. (Täytyy sanoa, että rehellisesti noi on mun mielestä paremmanmakusia kun tän aamuset sokeri-vahnäjauhopannarit!!) Resepti, jota oon ihan pienesti muokannut on alunperin The Good Morning -blogista, josta oikeestaan kaikki nykyiset herkkuni saa innoituksensa. SUOSITTELEN!

Maailman parhaat proteiinipannarit:

3/4 dl kaurahiutaleita
30g vaniljaheraa
2 valkuaista
1/2 banaani muussattuna
1 rkl maitorahkaa
1 rkl mantelijauhoa
1 tl leivinjauhetta
2 annospussia steviaa (n. 1 rkl)
1 rkl (manteli)maitoa

1. Kaikki aineet kulhossa sekaisin
2. Paista medium-hot -lämmöllä pienessä määrässä öljyä. Käännä kun ensimmäiset kuplat ilmestyy.

Taikinasta tulee 4 pannaria. Itse söin kolme lounaaksi ja yhden myöhemmin välipalaksi. Nautin prodepannarini itsekehittelemäni suklaamössön, peanut butterin ja banaanin, sekä raejuuston, mustikoiden ja stevian kanssa.

Maun perusteella ei uskois, että syö terveellistä herkkua !

Suklaamössö á la Martsa

Ja sitten sama valmiina :)
Suklaamössö á la Marissa:

30g (1 scoop) suklaanmakuista heraproteiinia
1-2 rkl peanut butter (riippuen siitä miten paljon pb:n makua haluaa)
1-2 rkl kookoslastuja
(manteli)maitoa

Tohon voi laittaa sekaan vielä vähän kaakaojauhetta jos haluaa suklaisemman maun, ja toisaalta kookoslastut voi jättää pois, jos ei tykkää kookoksen mausta. Välillä olen korvannut mantelimaidon kookoskermalla.

Sitten kaikki ainekset vaan sekaisin! Lisää maitoa vähän kerrallaan, jotta mössöstä ei tule liian löysää. Itse en käytä mittoja tätä tehdessäni, joten vähän vaikea oli arvioida noita määriä, mutta jotakuinkin noin pitäis tulla herkkua! Tein tosin vähän pienemmän satsin eilen, koska tarvitsin vaan yhden pannukakun verran tota täytettä.

Itse sekoitan koko mössön vaan lusikalla, mutta jos haluaa sileämmän lopputuloksen voi käyttää sauvasekoitinta.

Vinkki: laittamalla valmiin mössön pakastimeen saat ihanaa jätskiä! Sekoita n. 15min välein. Huomaat kyllä kun koostumus alkaa olla jäätelömäinen (n.1h).

Mun kipeysarki... Pretty little liars, tissues, vihreetä teetä ja epäterveellisiä herkkuja

























Mä oon nyt päättänyt olla huomenna jo terve, koska en enää pysty tähän sairasteluun... Tänään mennään vielä tv-sarjojen ja kipeysherkkujen parissa, mutta huomenna on taas nounou-linja kaikille epäterveellisille jätskeille ja pannareille, koska terveenä niitä ei tee ees mieli, right? ;) Ihanaa sunnuntaita kaikille! xx

Kommentit