Lots of fun!

Viime viikon perjantaina alkoi koululaisten kahden viikon loma, joka on suurimmalle osalle mun ikäisistä kiva juttu. Mua vähän ärsyttää koska se tarkoittaa, että pojat on mun kanssa kaksi viikkoa myös päivisin, jolloin mul on yleensä se 6h vapaata :D Tän viikon täällä on onneksi yks tuttava perhe Sydneystä, ja perheen äiti hoitaa kokkailut ja päivän aktiviteettien suunnittelun, joten mä saan vähän relata ennen ensi viikkoa, ja pojista huolehtimista 24/7.

Tiistaina menin taas Southbankiin muutaman muun au pairin kanssa ja pääsin vihdoin heittämään talviturkin! En ehtiny kertaakaan käydä uimassa Suomen kesän aikana, mutta täällä pääsin pulikoimaan jo näin keväällä :)
Southbank on siis uimaranta, joka on tehty keskelle kaupunkia, koska tässä ihan keskustassa ei oo mitään hyvää ulkouimapaikkaa. Tonne on siis tuotu kunnon hiekkaa biitsiltä ja meininki on iha ku oikeella rannalla! Tuolla tuun varmasti viettämään niin monta hellepäivää!
Ei mikään ihan pieni mesta siis...


Keskiviikkona ajeltiin Gold Coastille WhiteWater Worldiin, joka on siis valtava vesipuisto. Lämpötila oli reilut 35 astetta (olikohan 37 jos oikein muistan) joten kylmä ei tullut! Mulle hankittiin tonne vuosipassi, joten pääsen käymään tuolla niin monta kertaa kun huvittaa Aussi-visiittini aikana!


Reissun kohokohtiin kuulu ton vesipuiston kaupat, joissa oli erittäin hyvin kaikki Aussie-surffimerkit edustettuna ja vieläpä kohtuu edulliseen hintaan! Oon kuitenki tehnyt nyt lupauksen hillitä tätä mun shoppailua, joten ostin vaan pari juttua, jotka oikeesti tuli tarpeeseen :)


Torstaina pidettiin rantapäivä ja suunnattiin Gold Coastin upealle Broadbeachille! Toi hiekka oli niin uskomattoman pehmeetä ja sää niin huippu (lämpötila +39 astetta) et päivä hipo aikalailla täydellisyyttä! Toki täydelliseen biitsipäivään kuuluis (eri seura ja) aikasempi saapuminen rantakohteeseen klo 14 sijaan... Silti kaiken kaikkiaan aeka bueno päevä!

Pure perfection!
Beach selfies!
Tulevien hengenpelastajien koulutus käynnissä
Mun jalat on kyl oikeesti ruskeet eikä punaset, I swear!


Eilen sain lepopäivän ajamisesta, koska host daddy sai vapaata töistä ja lähti meidän kanssa Australian isoimpaan huvipuistoon, joka sekin sijaitsee Gold Coastilla. Ladies and Gentlemen, DreamWorld:

Only in Madagaskar... I hope

Kunf fu Academy with Po
Giant Drop and the Tower of Terror
Tuolla olin oikeestaan koko päivän 10-vuotiaan Danielin kanssa, joka on siis ton tuttavaperheen poika. Mun "omat" pojat on niin nössöjä, et oli mahtavaa löytää skidi, joka oli yhtä innoissaan kaikista kamalimmista laitteista! Käytiin mm. Giant Dropissa, joka vastaa siis Linnanmäen Rakettia, paitsi korkeutta on tuplasti enemmän (120m) ja näin ollen vapaapudotuskin tuntuu aika hitosti enemmän! Samaa tornia ylös veti myös Tower of Terror. Laite heittää matkustajansa siis samaan 120m korkeuteen, mutta nopeutta on kevyet 161km/h. Video ei tee ihan oikeutta tolle fiilikselle, joka tossa istuessa tulee, mutta tästä saa ehkä jonkinlaisen kuvan kuitenkin:
 

Niin paljon jäi näkemättä ja kokematta vielä, että tonne on ehdottomasti vielä päästävä uusiksi! Onneksi host daddy osti mulle myös tonne vuosipassin, joten voin mennä vaikka joka päivä jos siltä tuntuu :)

Nöyrimmät pahoitteluni vielä kuvien laadusta. En kuitenkaan halunnut raahata järkkäriä mukanani päiväretkillämme, joten saatte tyytyä iphone-laatuun.

Kommentit

  1. en olis osannu sanoo et kuvat on iphonella otettu :D mahtavalta näyttää ja kuulostaa! varsinki hostperhe ku ostelee sulle kaikenmaailman passeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no iphonen kamera on kyl ihan kiitettävän hyvälaatunen! Toistaseks on ollu ihan mahtavaa, ja oon aika kiitollinen et mulle osu näin upee perhe kohalle! :) pusuja sinne Skotlantiin ! <3

      Poista

Lähetä kommentti